piątek, 3 maja 2013

Soczyste muffiny czekoladowe


Nie mam ostatnio weny do pieczenia. Dlatego dziś z mojego piekarnika wyjęłam jedynie cztery niepozorne muffiny czekoladowe. Niepozorne, ale za to w środku kryją miłą niespodziankę - soczyste wnętrze. Aż się prosi, by udekorować je świeżymi malinami, jednak z braku takowych użyłam cukru pudru.
Polecam. Pyszne i szybkie w przygotowaniu. Przepis znalazłam tutaj.

Składniki na 4 foremki (o pojemności 125-150 ml):

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 60 g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • 60 g brązowego cukru
  • cukier puder do posypania

Piekarnik rozgrzać do temperatury 175°C.
Czekoladę posiekać i roztopić w kąpieli wodnej. Masło, jajka, mąkę i cukier zmiksować za pomocą robota kuchennego. Dodać rozpuszczoną czekoladę i wymieszać.
Napełnić 4 foremki. Piec 15 minut. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Najlepsze na ciepło.

     Życzę smacznego!








3 komentarze:

  1. Bardzo czekoladowe:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeny, to rozpływające się wnętrze kusi ogromnie... Bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest akurat najbardziej ulubiony deser mojego męża i jeżeli mam chwilę to mu przygotowuję takie mocno czekoladowe babeczki. bardzo fajny przepis znalazłam na https://basiazsercem.pl/ i to właśnie jego staram się przede wszystkim trzymać.

    OdpowiedzUsuń