wtorek, 8 lipca 2014

Lody mocha


Lody w sam raz dla amatorów kawowych słodkości. Bardzo kremowe i ekstremalnie smaczne. Do tego również niestety bardzo kaloryczne. Co ciekawe - lody pozostają miękkie, nie zamarzają na kość, nawet po nocy w zamrażarce.
Źródło: "Kawa. Sekrety baristy", wyd. RM.

Składniki na 750 ml:

  • 4 żółtka
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżki likieru kawowego (można pominąć)
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 100 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 375 ml schłodzonego mleka skondensowanego (w przepisie nie podano czy ma to być mleko słodzone czy niesłodzone), ja użyłam słodzonego i dodałam całą puszkę
  • 250 ml ubitej śmietany kremówki 36 %

Żółtka utrzeć z cukrem na puch (ewentualnie można zmniejszyć ilość cukru, gdyż lody, dzięki dodatkowi słodzonego mleka skondensowanego i tak są już bardzo słodkie). Umieścić w kąpieli wodnej razem z czekoladą i likierem. Podgrzewać na małym ogniu cały czas mieszając, aż czekolada się rozpuści. Wystudzić.
Dodać mleko skondensowane i bitą śmietanę. Dokładnie wymieszać, a następnie przełożyć do maszynki do lodów. Dalej postępować według wskazań producenta lodziarki.
Można również przełożyć masę do plastikowego pojemnika, zamknąć szczelnie i schować do zamrażarki na kilka godzin. Co pół godziny zmiksować masę, by nie utworzyły się kryształki lodu.


     Życzę smacznego!





Udział w akcjach kulinarnych:

Lody, lody dla ochłody Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni Lato w pełni! Kawa ...I co dalej? Akcja lodowa 2014 Akcja lodowa 2014

4 komentarze:

  1. Ich kremowość mnie onieśmiela!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale się prezentują te lody! ; )
    One muszą być wspaniałe w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem pod wielkim wrażeniem:) mam ochotę ogromną

    a-co-dzis-na-obiad.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń